"Tot ceea ce suntem este rezultatul a ceea ce am gandit" - Buddha

luni, 11 august 2008

Povestioara

Un barbat si o femeie traiau in China.
Tocmai se casatorisera, iar cand mireasa s-a mutat in casa sotului a inceput imediat sa se certe cu soacra din cauza unor probleme marunte din gospodarie.
Cu timpul neintelegerile s-au intensificat astfel ca cele doua nu se mai puteau suporta nici macar sa se priveasca. Tanara o considera pe soacra o vrajitoare care-si baga nasul unde nu-i fierbe oala, in timp ce soacra credea despre tanara sotie ca e un copil arogant, fara nici un respect pentru cei in varsta.
Nu exista nici un motiv real pentru ca mania lor sa se intensifice in asa masura. In final, tanara s-a gandit ca trebuie sa faca ceva ca sa scape de soacra. Asa ca s-a dus la un medic si i-a cerut o otrava pe care sa i-o puna in mancare soacrei.
Dupa ce a ascultat-o medicul a fost de acord sa-i vanda niste otrava. Dar a prevenit-o: “Daca ti-as da ceva puternic, care ar functiona imediat, toti te-ar acuza si ar zice: “Ti-ai otravit soacra!”, afland ca ai cumparat otrava de la mine, si asta n-ar fi bine pentru nici unul dintre noi. Asa ca o sa-ti dau o otrava usoara, care-si face efectul treptat, astfel incat sa nu moara imediat.”
A instruit-o, de asemenea,ca in timp ce ii administra otrava sa se poarte frumos cu soacra-sa. “Serveste-o la fiecare masa zambind, a sfatuit-o el. Spune-i ca speri sa-i placa mancarea si intreab-o daca mai poti sa-i aduci si altceva. Fii foarte modesta si draguta, ca sa nu te suspecteze nimeni.”
Tanara s-a invoit si a dus otrava acasa. Chiar din acea seara a inceput sa puna otrava mancarea soacrei si i-a oferit politicoasa masa. Dupa cateva zile in care a fost tratata respectuos, soacra a inceput sa-si schimbe parerea despre sotia fiului ei. "Poate ca nu chiar atat de aroganta", se gandea batrana. "Poate ca m-am inselat in privinta ei." Si incetul cu incetul a inceput sa se poarte mai amabil cu nora ei, complimentand-o pentru felul in care gatea si pentru modul in care conducea gospodaria, stand la taclale cu ea si spunandu-i povestiri amuzante.
Pe masura ce atitudinea si comportamentul batranei s-au schimbat, acelasi lucru s-a intamplat si cu tanara. Dupa cateva zile, a inceput sa gandeasca: "Poate ca soacra mea nu este atat de rea cum am crezut. De fapt, pare destul de draguta".
Aceasta situatie a durat cam o luna, pana cand cele doua femei au inceput sa devina foarte bune prietene. Se intelegeau atat de bine incat tanara a incetat sa mai puna otrava in mancarea soacrei. Apoi a inceput sa se ingrijoreze, dandu-si seama ca pusese deja suficienta otrava in mancare pentru ca soacra sa moara.
Asa ca s-a intors la medic si i-a spus:
- Am facut mare greseala. Soacra mea e de fapt o persoana de treaba. Nu trebuia s-o otravesc. Te rog, ajuta-ma si da-mi un antidot pentru otrava pe care i-am administrat-o.
Doctorul a ramas tacut cateva clipe.
- Imi pare foarte rau, i-a spus el. Nu te mai pot ajuta acum. Nu exista antidot.
Auzind acest lucru, fata s-a suparat foarte tare si a inceput sa planga, jurand ca se va sinucide.
- De ce vrei sa te sinucizi? a intrebat doctorul.
Fata a raspuns:
- Pentru ca am otravit o persoana asa de treaba si acum va muri. Deci, ar trebui sa-mi iau viata ca sa ma pedepsesc pentru lucrul ingrozitor pe care l-am facut.
Din nou, doctorul a tacut un moment si apoi a inceput sa chicoteasca.
- Cum de poti rade de asa ceva? a intrebat fata.
- Pentru ca nu trebuie sa te ingrijorezi, i-a raspuns el.
Nu exista nici un antidot pentru otrava pentru ca de fapt nu ti-am dat nici o otrava. Nu ti-am dat decat o planta inofensiva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu